-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3617 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

اصحاب غار در چه روزي (از سال 137 ميلادي) به خواب رفتند؟ آيا اگر مثلاً روز اول تير به خواب رفته باشند، بيداري آنها هم پس از سي صد سال در همان اول تيرماه بوده است؟

طبق تصريح قرآن كريم، اصحاب كهف سي صد سال شمسي و سي صد و نه سال قمري درغار با قدرت الهي به خواب رفتند، هرچند در سالِ آغازِ اين حادثة مهمِ تاريخي، اختلاف است، اما قول صحيح، سالهاي بين 98 ـ 117 ميلادي بوده است; زيرا طاغوت آن زمان كه اصحاب كهف از گزندن او فرار كردند و به داخل غار پناهنده شدند، فردي به نام طراجان در سالهاي 98 ـ 117 ميلادي بوده و پادشاه صالحي كه خداي تعالي در زمان او اصحاب كهف را از خواب بيدار نمود و سرگذشتشان را آشكار كرد ]به اتفاق همة مورخان مسيحي و مسلمان[ تئودوسيوس كه در سالهاي 408 ـ 450 ميزيسته است و اگر دوران خواب اصحاب كهف را از دوره سلطنت وي كم كنيم، يعني به طرف عقب برگرديم; به تعبير ديگر، اگر از ميانة سلطنت اين پادشاه صالح، يعني حدود ـ 421 ـ كه بين دو رقم 408 و 450 است، سي صد و نه سال كم كنيم، يعني به عقب برگرديم، به سال 112 ميرسيم كه مصادف با زمان حكومت طراجان است و اين رقم با سي صد سال شمسي و سي صد و نه سال قمري كه قرآن بيان فرموده است، نزديكتر است.

در كتابهاي تفسيري و تاريخي فقط سال آغاز و انتهاي خوابيدن اصحاب كهف بيان شده است; اما دليلي كه روشن سازد چه روزي از سال خوابيده و چه روزي از سال بيدار شدهاند، يافت نشد.(ر.ك: تفسير الميزان، علامه طباطبايي;، ج 13، ص 503 ـ 504، بنياد علمي و فرهنگي علامه; .)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.